De organisatoren van de HotsKnotsRit 2024 gingen van start met niks. Geen archief, geen geld. Eigenlijk niks. Niks? Nee dat ook weer niet want in de organisatie zitten gepokd en gemazzelde HKR-rijders die natuurlijk veel ervaring hebben met het rijden van de HKR. En op veel andere fronten – hoe organiseer je iets – is er ook een dot aan ervaring.

Natuurlijk heeft iedereen zo zijn ideeen over wat anders en beter kan. Enerzijds wilden we niet te veel afwijken van de oude beproefde werkwijze, voor zover we die konden achterhalen, anderzijds zagen we verbeterpunten.

De nieuwe organisatie bracht ook nieuwe inzichten met zich mee over hoe de HotsKnotsRit georganiseerd kon worden. We wilden zoveel mogelijk bij het oude houden, maar ontkwamen soms niet aan veranderingen.

Hoe zag de dag er uit?

Leest u hier

En:

Vrijwilligers die betrokken waren bij de organisatie konden ook deelnemen aan de rit. Vreemd? Niet helemaal vreemd want vanwege hun HotsKnotsRit-enthousiasme en drive om de HKR te rijden, waren ze aan de gang gegaan om de organisatie van de HKR 2024 op te pakken. Uiteraard mochten de vrijwilligers van de ultrageheime prakkezeerkermissie, die de trucs verzonnen en de rit uitzetten, niet deelnemen. Dat gold ook voor de vrijwilligers die op de dag zelf aan de slag waren zoals de vrijwilligers van de Rekenkamer, de jury en de commissie Start en Rit. in totaal reden er drie ékieps mee waarin vrijwilligers in de auto’s zaten.

Er werd een nieuwe sponsorbeleid geformuleerd en we introduceerden vriend(in)en